Vi äter med ögonen,

Imorgon är det vår mösspåtagning.
Först lunch och rektortal i skolans matsal. Alltid det där långa talet.
Vidare till kulturhuset. Som gymnasietiden startade ska den avslutas. Med lekar i kulturhuset.
Vi hoppas på sol imorgon. Sol för at vi ska grilla. Grilla på ängen och ha kul.
Sorgligt. Det blir mer ett farväl än ett firande. Jag kommer att sakna... det mesta och de flesta.
Jag har fixat maten. Eller mamma gjorde mer än jag. Jag försökte. Men hon lät mig inte.
Det skulle vara för tre personer. Alla andra tar med eget.
Jag gjorde 9 kycklingspett och 8 nötköttsspett till oss. Molle har gjort pastasallad och 8 minimajsspett. Hur ska vi orka?
Överdrivet. Jag vet.

Grillandet föjs av fest. Fest som jag egentligen inte känner för att gå på.
Jag vill gå. Men jag vill inte vara där. Konstigt.
Jag känner mig inte säker. inte Trygg. inte Snygg.
Jag försöker att inte tänka på det. Men vikten jag lagt på mig värgrar försvinna.
Jag är inte mig själv i denhär kroppen. Fan va ytligt. Jag vet. Men så är det. Så känner jag.
Har lovat mig själv att börja träna regelbundet igen. Tomma löften.
Vi får se hur det går. Hur dagen blir.
Ser jag fram emot den? Nej, inte riktigt.

Skiter i det där nu. Försöker i alla fall.
Lyssnar istället på: ColdPlay - Glass Of Water

Mösspåtagning : : Hats and balloons by northofsweden.

Anita

Kommentarer
Postat av: Sari

Hjärtat! Du är SNYGG, en av dem finaste!!! Det där är bara tankar, har inte med ditt verkliga jag att göra. Jag hoppas verkligen att du får en underbar dag. Låter riktigt kul iaf.

Ta vara på dagen sis, jag hoppas du får att SÅÅÅÅÅÅÅ bra. Du är den bästa, och då ska du tamejtusan ha det bäst :)

Många kramar snyggo! Nu kör vi... ;)

2009-05-15 @ 08:09:19
URL: http://metrobloggen.se/sari
Postat av: Sari

Ohlala min sötis, glad att du hade det kul! Blev ingen löpning men däremot en längre walk, underbart i det här vackra vädret :)HAPPY!

Blir lugnt denna helgen, ingen utgång förrän i slutet av maj tänkte jag.

Btw, skrev inte om daten.. eftersom han läser bloggen, men iaf.. tkr om honom mkt. Berättat en hel del till honom som jag aldrig gjort till ngn tidigare, o han blev inte alltför rädd utan tvärtom :)

Hoppas du får en HÄRLIG lördag sis!!

Love U

2009-05-16 @ 12:03:23
URL: http://metrobloggen.se/sari

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0