Oj, det händer mycket i kroppen!

På torsdag har jag ett stort biologi B prov. Det sista provet på kursen och det som avgör vilket betyg man får. Biologi B har inte gårt så bra för mig och jag sattsar bara på ett G, vilket inte alls är kul när man har så höga krav på sig själv annars. Det gick bra i den kursen först. Men sen efter jul bytte vi lärare och fick en riktig skit!!! ursäkta språket, men den här läraren förtjänar det. Han är så oförskämd. svarar inte när vi frågar något, tittar inte på oss när han pratar och ja ni vet den stilen. Sen tror han att han är bäst i världen på allt och ingen av oss kan något. Så ja, mitt och många andras betyg har sjunkit. tyvärr.

Så nu när jag sitter här och försöker läsa om kroppens immunförsvar, hormoner och muskler så är jag inte alls motiverad att plugga för jag vet att jag ändå inte kommer få ett bra betyg. Sen så blir jag stressad för jag är rädd för att få ett IG och då kommer de gamla dåliga vanorna upp. Men jag ger mig inte. Jag kämpar emot. Har haft en så himla bra period nu och jag ska inte förstöra den. nej nej!!

Så istället för att försöka hämma känslorna med mat, vilket inte fungerar i alla fall, ska jag ta tag i dem och känna dem.

Nu paus från plugget och dags för tv.


Kommentarer
Postat av: h

kämpa på<3

2009-05-13 @ 15:09:02
URL: http://halshammar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0