Människor gör mig glad,

Oj vilken helg. Inte en lugn minut. Men nu, nu får jag äntlige skriva av mig har lite. Och det är bara bra saker :D:D

Freda, då va det studentskiva. Mina kompisars klass. Helt galet kul kväll. Roliga människor, skön musik och snyggingar haha. Kvällen slutade som vanligt, släpandes på en vän som spydde. haha Inte konstigt att jag kallas mamma mö. haha
Full dag från morgon till morgon.

På lördag hade min kusin 7års kalas. Alltid kul att träffa släkten o fira. Men jag va så trött från dagen innan att jag vaknade precis innan vi skulle gå och somnade precis när vi kom hem haha.

Idag har jag jobbat. Kiosk på sjukhuset här. Vid kiosken finns ålderdomshemmet, psykiatriavdelningen, ätstörningsavdelningen och akuten en bit ifrån. Det kommer alltid en hel del supersöta och snälla personer och handlar och då blir jag såå glad. Jag får alltd massa komplimanger och de är alltid snälla och goa. Gladast idag blev jag när en liten pojke med Downs syndrom kom fram och gav mig ett klistermärke. Han hade precis vart på akuten och fått det. Så himla söööt!! "Du får den av mig" sa han. Så gulligt!!

En bra dag på jobbet fortsatte och blev ännu bättre när jag kom hem. Vi fick besök av en familjevän. Hon hade med sig en stor påse. Hon berättade att för 5 månader när vi va på bröllop frågade hon mig vad min favoritfärg va och att jag svarat blå. Sen tog hon fram jättejättejättejättefint dekorerad choklad. Hon hade köpt merci choklad, slagit in dem en och en i blått fint papper och dekorerat med blå blommor och satinband. En och en!!! De va sååååå fint och sååå gulligt!!!! Det är till min student. Jag blev så rörd!! Att hon tänkte på att göra något sånt till mig och att hon mindes min favoritfärg. Men det tog inte slut där. Hon hade också tagit ett stort (aldrig sett så stort) vinglas, och dekorerat det med gula och blå blommor och gul/blå band. Sen hade hon fyllt glaset med gult och blått godis. Jag vet inte vad jag ska säga. Både jag och mamma tappade hakan. Föreställ er den snällaste person ni någonsin kan tänka er. Hon är mer än så. Jag lovar. Inte bara för det här. Absolut inte bara för det här. Hon har ett hjärta av guld, ett hjärta med bara omtanke och godhet.

Idag kommer jag somna lycklig. Idag kommer jag somna lycklig för att jag blivit påmind om hur underbara människor kan vara. Ibland är jag så upptagen med allt och glömmer att se de som finns runt om mig. Men när jag väl ser dem, då är lyckliga stunder. Ett barn som ger dig ett klistermärke, en vän som tar sin tid och gör något underbart, någon som säger att du är riktigt vacker, någon som säger hej med ett leende eller en kommentar på bloggen. Vilket som får mig att bli på topphumör:) Tack för en fin dag allihop. Hoppas jag me gör er glada :)

Stooor kram på Er!


Kommentarer
Postat av: Sari

Åååhh.. vilken underbar helg du har haft gumman. Visst betyder det SÅ mycket när någon visar en omtanke, behöver inte vara nåt stort bara att dem menar det. Gu, blir alldeles glad inombords och du är värd varje uns av kärlek så go som du är.

Jihiiii, så underbart!

Ja, idag är det vårruset, ingen laddning inför det precis, ser det som en start på träningen ist. Har hänt så mycket annat positivt under senare tid, vilket värmer oerhört.. så glad för min tid äntligen har kommit :)

Ha en underbardag sis!!!

Blir så glad av ditt inlägg så nu kommer jag gå runt med ett leende idag :)

Stora kramar raring!

2009-05-11 @ 08:04:34
URL: http://metrobloggen.se/sari

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0