Filosofi,

Ja som jag kanske har skrivit här en hel del gånger så älskar jag filosofi!! Alla filosofer har något som jag tycker om. Alla jag läst om i alla fall. 

Jag älskar Descartes filosofi  "människan är dömd till frihet"  "jag tänker alltså finns jag"     
              

Jag älskar Nietzsches filosofi "Sannerligen, människorna hava givit sig själva allt sitt goda och onda."



Varje gång jag läser något i filosofiboken  fastnar jag för en ny filosof och nya citat.
Min filosofilärare rullade förbi med en bokvagn här om dan. Där på va det fastklistrat ett papper me en bild på en filosof och under fanns citatet:

"I don't have nothing against god, it's his fan club i cant stand"

Fyfaan vad jag älskade det! Men jag såg inte vilken filosof det va och det stör mig. Måste veta NU!!! haha
Det passar mig det där citatet. Det passar mig så bra. Vi är kristna, min familj och jag. Men jag stör mig så mycket på dubbelmoralen i religionen! Allt det där som kyrkorna har hittat på. Allt det där som inte ens de själva kan vara överens om. Löjligt tycker jag.

Men bara så ni vet, Jag älskar filosofi!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0