Här skrivs sanningen bara,

Sist jag var hos skolsköterskan fick hon mig att lova att berätta om ätstörningen för mamma. Men jag vill inte berätta för henne. Hon skulle inte förstå och så har inte jag den kontakten med min mamma. Jag kan inte bara berätta saker för henne. Vi pratar inte, inte om känslor och problem och sånt iaf. Men skolsköterskan ville att jag skulle berätta. Jag sa att jag berättat för mamma, jag ljög.

Jag trodde allt var lugnt nu. Jag blev bättre, mamma visste inget och skolsköterskan trodde mamma visste. Men så fick jag hem brev. Hon ville ha ett möte med mig och mamma för att kolla upp hur det går och så. Jaha.. hur ska det här gå da? Mamma vet ju inget.

Så, jag ljög igen. Jag sa att mamma inte kunde komma för att en släkting gått bort och att hon inte mådde så bra.

Fyfan vilka skuldkänslor jag har nu. Ljuga? ne det trodde jag inte jag skulle göra. Speciellt när det är för mitt eget  bästa som skolsköterskan gör det. Ussh!

Men jag känner verkligen att jag inte vill berätta för mamma. Hon överreagerar på allt jag säger. Jag kan inte berätta något för henne. Jättetråkigt. Jag önskar det vore annorlunda, men nu är det som det är. Jag kan bara inte. Det går inte. Dessutom tycker jag att jag har klarat mig ganska bra själv och med hjälp av andra underbara människor :)

Men här tänker jag inte ljuga. Så nu vet ni...


Kommentarer
Postat av: Sari

Åh gumman! Bra att du vågar säga/skriva sanningen, för annars blir ju allt bara en slags lögn.. Svårt det där med o berätta, spec om man kanske inte ¨får det stöd som man sen behöver. Ingen fattade hos mig heller, blev bara värre men jag kunde ju inte dölja det då. Det är bra om du har ngn utomstående som du litar på o tycker om, ett jättebra sätt att ventilera sina tankar men oxå att kunna komma vidare.

Många och stooora kramar fr sis!

2009-03-13 @ 20:08:58
URL: http://metrobloggen.se/sari

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0