Du är härmed inbjuden till...

Jag är det första barnbarnet som tar studenten, så mina päron och släkten har gjort det till en mycket stor grej det här. Det är som om jag ska gifta mig. Tror till och med att det här är viktigare för dem.

Igår kommer mamma och ber mig ge henne en bild på mig. En bild där jag ska se glad ut och vara fixad. Jag plockar fram första bästa bild. Sen kommer hon med datorn: Vad tycker du om de här? Det var inbjudningskort till min studentfest, med bilden, en bestämd adress och tid. Vaah? När hann de med det här?

De har tydligen planerat i månader nu. Lokalen är hyrd sen förra året och cateringfirman är bestämd. Det ska bli libanesiskt. Menyn är bestämd med. Jag hade ingen aning! Mamma har till och med beställt studentservetter med mitt namn på och datum för studenten. De har legat här hemma i veckor nu och jag har inte haft en aning.
Stora heliumballonger är på väg hem och pyntad choklad är beställd. Till och med grannarna är inblandade i det hela. Alla har tagit på sig något. Vart har jag varit? Har de haft typ hemliga möten? haha

Det är som om hela släkten ska ta studenten och inte jag. Men jag tycker de är sååå gulliga! Är så himla tacksam för att jag har dem och att de bryr sig så mycket. Även om det kan bli lite jobbigt när de hela tiden ska försöka bestämma min framtid med och vad jag ska plugga och så. Men de menar bara väl, det vet jag. Puss på er!



Den bilden blev det. Hade jag vetat att det skulle tryckas upp på 50 kort skulle jag valt en lite mer... diskret. Haha

Anita


Kommentarer
Postat av: Sari

Men snyggo, urläcker bild! Du ser så somrig, snygg o glad ut!!

Skönt att det var lite stilla med skolan idag efter resan. Nope, här handlades inget idag förutom booooring food, men jaaa får se hur det går framöver ;)

Guuu o snart tar du studenten, fy f-asiken vad vuxen du är, men du var ju så klok innan oxå.

Kramis bigsis!

2009-03-09 @ 15:25:47
URL: http://metrobloggen.se/sari

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0