Det goda livet på landet,

Har haft en lektion idag och nu  är jag hemma igen. Börjar inte nästa lektion förs än 14.40, det är ju tur att jag bor nära skolan.

Min första lektion var filosofi. Det var min första filosofilektion ever. Me like. Längtar tills vi sätter igång på riktigt. ska bli så kul. Idag gjorde vi inte så mycket mer än att gå igenom de kommande lektionerna och en kort illusion...

Blunda och tänk på en plats du helst skulle vilja vara på just nu. Du får fantisera hur mycket du vill. Vart är du? Vad är det som är annorlunda där? Vad gör du och vad slipper du göra? Hur ser du ut och alla andra? Fantisera bara. Skapa en illusion.

Jag blundade och jag kom till ett (i mina tankar) underbart ställe. Där skulle jag vilja vara nu.
Jag kom till en fin stuga ute på landet. Där fanns inga problem och inga bekymmer. Det var ett tyst och lugnt ställe. Solen lyste svagt och sjön glittrade. Jag kunde höra fåglarna kvittra och träden var gröna. Där var jag med den person jag älskar som mest, den person jag ska spendera resten av livet med. Vi njöt av tystnaden och ensamheten. På en stor grön gräsmatta växte det vackra blommor och vi satt i våra solstolar med en kall dricka. Vi var långt ifrån storstaden, långt ifrån allt liv. Bakom stugan fanns en stor vacker skog och på andra sidan skogen fanns alla andra människor. Men när vi va på vår sida av skogen kunde ingen störa oss. Där vill jag vara nu, i min illusion.

Längtar till ikväll. Jag ska träna då. Det är det närmsta jag kan komma känslan i min illusion. Pröva blunda ni med. Vad ser ni?

Kram på er!
Anita


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0