Mållös,

Pappa och mamma kommer hem på lunch, och vad får jag höra?! Jo, idioter till Libaneser har avfyrat raketer (bomber) mot Israel. Vafaan! Vad vill de få ut av det? Varför? Inte nog med att Libanon va med om ett krig 2006 (jag va där) och inte nog med att Israel/palestina konflikten är igång, så ska de starta ett till krig. Jag förstår inte hur människor (om man nu kan kalla dem människor) tänker!

Ingen erkänner vem det var som avfirade skiten, men det kom från den delen av Libanon där Hisb Allah (eller hur de nu stavar det) befinner sig. Jag tror starkt på att de va dem. De står ju fan för den mesta skiten i Libanon, bl.a de senaste kriget. De är bara deras folk som drabbas! När vi va i Libanon 2006 var det en hemsk upplevelse. Vi hörde och såg bomber slå ner. Vi bor i den "kristna delen" så vi drabbades inte så mycket, men röken av sönderbombade hus och ljudet av bomberna hördes och syntes på lång väg. Det kändes som om det var huset bredvid som rasade. En gång trodde jag till o med att vi blev beskjutna. Fan vad jag känner hat för de människorna. Jag har absolut ingenting emot civilfolket, det är inte deras fel. Men de andra järntvättade idioterna.. Ursäkta språket, men ni hade förstått om ni va där 2006.

Vi satt instängda och livrädda i huset i två hela väckor innan vi evakuerades. Hela tiden kollade vi på nyheterna. Det enda man såg var döda människor på den "muslimska delen" (Libanon är ju typ delat efter religion) och de va så himla hemskt. Jag sörjer me de stackarna som drabbades. Men en del människor som hade förlorat hela sin familj, barn, fruar och män, stod och hurrade för den idiotiska rörelsen och ledaren som hade fått dem i den situationen. Hur fan kan dem? Du har förlorat din familj. Då står man fan inte och försvarar den som orsakat grejen.

Okej jag är ung och jag förstår mig kanske inte på allt det där med politik. Men mina föräldrar som växte upp i krig, som såg grannar, vänner , familj slaktas framför deras ögon vet nog hur det ligger till i Libanon och de delar min åsikt. Min pappa fick bära vapen när han var yngre än mig bara för att skydda sig och sin familj mot soldaterna som kom och förstörde deras hem, dödade alla i deras väg, vuxna som barn. Min farfar var partiledare, så jag kan en hel del iaf.

Missförstå mig inte nu. Jag har ingenting emot islam eller det muslimska folket. Bara de idioter som lever på att skada andra och få dem att lida. Är det något jag är emot så är det krig och annat våld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0