Kan det inte bara vara helg nu?!

Jag har pluggat hela dagen idag. ushh!! Från 14 till 21. Jag har sam/ekonomi prov imorgon och en fet svenska läxa på det. Men jag får skylla mig själv. Jag är en sista-dagen-pluggare. Hur jag än gör, hur mycket jag än säger och lovar mig själv att jag ska plugga i tid... det blir alltid dagen innan. Måste läsa igenom allt nu igen. Jag har så svårt att få in fakta och världens sämsta minne. Vad kan man göra åt det? Kan man få bättre minne?

Inte nog me det så har jag ett biologi prov på torsdag. Har jag ens öppnat böckerna? Nej, så klart inte. hahah det får bli sträckläsning imorgon. Det värsta är att jag klarar mig med hyfsade betyg iaf. undra hur det skulle vara om jag verkligen pluggade i tid. bläää ångest för att jag inte pluggar!

Om ni undrar hur det gick med maten så blev det som jag inte ville. Jag åt lite och kunde inte sluta. Mår riktigt illa nu. fyy. Vet inte vad jag har stoppat i mig. Allt från mackor till choklad till russin. Hur fan kan jag få i mig så mycket. Fattar bara inte. Uuuushh!! Nu kommer ångesten!

Imorgon är en ny dag och jag får väl kämpa vidare då. Men det är inte nu som ångesten är som värst. Det är alltid dagen efter. då man ska upp och sätta på sig kläder och gå ut. Fyfan vad jag mår dåligt då. Hade inte varit för provet så hade jag nog inte gått till skolan imorgon. Jag vill ha en paus!! Jag behöver en paus. Jag klarar inte av att stoppa det här när jag går i skolan. Det är ju skolan som utlöser allt. Det är som att sluta röka när man bor i en cigarettfabrik. Jag behöver en paus. Bara få ligga hemma. Göra det som jag vill och ta det lungt. Det gick ju så bra på jullovet. längtar tillbaka.
Men jag ska kämpa vidare. Kan inte bara hoppa av skolan nu när det är några månader kvar haha aldrig!

Det har blivit så jobbigt alltihop. Förr va det bara att gå till skolan. Men så blev de massa småsaker också. Jag blir stressad av att behöva ringa ett samtal till någon. Jag blir stressad av att mamma ber mig sätta på ugnen eller att köpa ett mjölkpaket på vägen hem. Jag blir stressad när läraren ber mig ge en elev en lapp. Jag blir stressad av allt!! Små saker som stora. Så får jag massa me ångest med. Jag fattar inte! Hur kan de va såhär. Jag tycker till och med att det är jobbigt och stressigt att ta en fika med vännerna. Allt är bara jobbigt. Det är som om jag bara skulle behöva ligga i sängen i två månader.

På torsdag har jag återbesök hos skolsystern. Hur ska det gå? Skäms att behöva berätta att jag misslyckats igen. Hon som trodde allt gick så bra. Jag vill bara inte att det ska bli så stor grej av det. Att det ska blandas in psykologer och sjukgymnaster som hon föreslog första gången jag träffade henne.  "ja då är det vuxenpsykiatrin som gäller." VUXENPSYKIATRIN?!!???!!? Vaah?! vänta lite nu. Jag har precis erkänt mitt problem. skräm inte i väg mig nu med att använda såna ord. haha Jag har ätstörningar, inte någon psykos. Men kanske är det psykiatrin som gäller för att bli bättre... Men det vill jag inte. Det verkar vara så alvarligt det där med psykiatri. Även om jag vet att det inte är så, jag läser ju psykologi och vet hur vanligt det är med psykologer och så.. Men iaf.. Jag vill inte. Jag vill inte för att då måste mina föräldrar få reda på det. Det vill jag inte bara! Jag vill inte göra dem besvikna. uuushh! Ångest!

Nu ska jag läsa lite till provet och försöka glömma all skit bara, vilket är omöjligt!
Hoppas ni har det bättre.

Kram
Anita


Kommentarer
Postat av: Sari Nanna

Hej gummelina!

Vet inte vad jag ska säga, men vill iaf säga att jag gillar att läsa det du skriver o att du vågar uttrycka dig, cred till dig!!!

Tyvärr får man nog räkna med bakslag, men ge inte upp. Btw det där med samtal behöver inte va negativt. Kan var bra att gå hos ngn regelbundet även om det känns konstigt i början, o ofta finns det en orsak till hetsätn, kanske vore bra att prata om den ?

Bamsekramar o kärlek från mig ;)

2009-01-21 @ 07:49:11
URL: http://metrobloggen.se/missnilsson
Postat av: alec

Du klarar det.. och du vuxenpsyk är inte så farligt :P jag vet hmm men det är inte kul heller, försök att bli frisk gumman, försök att inte hamna inom psyk svängen, du mår bara sämre..



FINNS HÄR

2009-01-21 @ 12:28:40
URL: http://alecstar.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0