Rebellen Anita,

Vi vaknade, åt frukost och möttes vid centrum. Hon cyklade från Roterbro och jag tog en promenad ner. Vi sprang in på Konsum och köpte ett stort paket "piggepäron", som vi kallade dem. Luffade runt med våra glassar i Väsby och våra röster kunde höras på lång väg. Sen när magen börjat värka av all skratt och glass gick vi iväg till basketplanen. Där spelade vi tills telefonen ringde och våra arga päron var på andra sidan luren. Då var det dags att gå hem för att somna och vakna upp till en ny dag med glass och basket. Samma vis varje dag. Det var bara vi två, glassen, cykeln och basketbollen. Andra vänner blev avundsjuka, det urartade bråk och vi kallades allt ifrån egoister till slampor. Men vi brydde oss inte. De förstod inte.  De kunde inte. Det var våran egen humor och våran egen tid. Den bästa tiden i mitt liv. De bästa sommarloven genom tiderna. Bara jag och min (då) bästa vän L, ingen kunde ha så kul som vi. Jag saknar de tiderna.



Vid påsk och jul firas det stort här hos mig och varje år är det mer choklad än det förra. På påsken är det nougatfyllda chokladägg som gäller och på julen någon annan sort. Det blev alltid över en massa. Där satt vi alltid i timmar, dagar, månader och åt. Vi åt tills vi mådde illa och så gick vi till basketplanen och gjorde av med allt.

På träningsläger finns det alltid två jobbiga jävlar som inte kan sluta fnittra på kvällarna. Två jävlar som alla stör sig på och skäller på, men också de två som har mest kul och som alla vill vara med. Det var vi de. Vi skrattade åt tuttekassar (bh) och kycklingvingar (skuldeblad) hahah. Bästa tiderna. Bästa minnena.

Men så började gymnasiet. Vi gick i olika skolor, bodde på olika ställen och började spela i olika lag. Vi tappade tyvärr kontakten. Men varje gång vi träffas kommer minnena upp. De är oförglömliga. Vissa vänner sätter spår i en. Vissa vänner glömmer man aldrig.

Mess idag innan födelsedagen:
L: vill du hänga i centrum?
Anita: haha oke. kommer ska bara dra på mig kläder. Eller kom hit om du vill.
L:Haha aa de kan jag väll göra. Jag kommer snart då.
Anita: Bra =) Jag har massa julchoklad kvar haha
L: JAG KOMMER NU!
Anita: Haahahahhaha


Som vi åt! haha Det är våran lilla tradition, choklad hemma hos mig vid påsk och jul. haha älskar! Vissa människor är bara för bra!

Japp, jag gick på födelsedagen. OM hon blev överraskad! Vi hade tagit hennes extranycklar och fixade lite hemma hos henne. När hon öppnade dörren stod vi alla där och skrek GRATTIS!!! Gissa om hon blev överraskad (rädd)!?! Hon hoppade 3 meter bak och flög ner på rumpan hahaha Grattis G! och förlåt om vi skrämde dig hehe

Kramar
Anita

Kommentarer
Postat av: Sari

Hej och hopp!

Jo tack det gick bara bra, kändes dock lite konstigt att vara tillbaks, vatt sjuk i nästan 2 vk:or ju.. Men så j*kla skönt att vara igång igen :))

Åh, jag är precis som du.. älskar små kit av olika slag, det är nåt speciellt med det.

Hihi gumman, rebell är bra o vara ;) Kul med träning, mitt har legat nere alltför länge, men imon är det styrketräning på kvällen, I love it!

Puss & kram o ha en underbar kväll :D

2009-02-09 @ 17:52:50
URL: http://metrobloggen.se/missnilsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0