Houston, we have a problem!

Vi har Estländare på besök och vi försöker göra allt för att de ska ha kul och trivas.
Måndag kväll, efter en middag hemma, gick vi och fikade på McDonken och fortsatte hem till Molle, där vi sjöng (skrek) sing star. hahah såå kul!
Tisdag va vi och laborerade i vetenskapens hus. Efter det gick vi på cyber town och fortsatte sedan hem till Sh på fest, där det sjöngs dansades dracks jaa.. hela paketet.
Idag labbade vi i skolan och lagade sedan mat tillsammans. Det var svensk, estnisk och mellanöstern mat. Jag och en vän till stod för maten från mellanöstern =) Efter det gick två klasskamrater och deras ester hem till mig, vi hade filmkväll.

Allt sjungande (skrikande) och festen har gjort att jag blivit sååå hes. Jag kan knappt prata haha låter så sjukt! Men jag har haft så otroligt kul tillsammans med klassen. Tyvärr är inte estländarna lika kul. Vissa av dem är hur gulliga och sociala som helst, andra är jaa.. det är som att prata med en vägg. Hon tjejen hemma hos mig har visat sig vara riktigt jobbig!! Hon vill inte göra någonting! Hon vill bara sjunga och alla måste sitta och lyssna på henne, annars blir hon sned. Vi gjorde allt för att fixa festen igår, och det enda hon gjorde va att klaga över att hon hatade fester och att det var meningslöst med rökning och alkohol. Visst får hon ha en egen åsikt. Men det var riktigt jobbigt att ha henne där när vi försökte ha kul. Tillslut satte hon sig i ett rum och kollade ut genom fönstret och så ryktas det om att hon snacka massa sk*t bakom ryggen på oss. Hade jag varit yngre så hade jag brytt mig, men så är det inte. Alla ogillar "min" tjej och hon ogillar alla som får mer uppmärksamhet än henne. Är inte lika taggad på att åka hem till henne sen. Tråkigt att det ska vara så.

Jag älskar min klass och vi har lärt känna varandra på ett helt annat sätt nu. Synd att det tagit tre år bara och att vi inte har så lång tid kvar tillsammans! =(

Nu ska jag försöka sova. Har bara fått 5timmar (vilket är väldigt lite för mig) sömn varje kväll och imorgon ska jag upp 6.30.

Ha det bäst!
Kramar
Anita


Kommentarer
Postat av: Sari

Weee :)

Här händer det grejer, låter kul.. förutom den där tjejan förstås :p

Nja, e fortfarande sjuk, börjar kännas segt men försöker tänka positivt, bli bättre då.

Nä, nu ska här drickas kaffe o jag ska vakna till :)

Kramisar söt

2009-02-05 @ 08:22:28
URL: http://metrobloggen.se/missnilsson
Postat av: Sari

Hej hopp gumman!

Ville bara önska en trevlig helg!!

Och hoppas du mår superbra :)

Kramisar

2009-02-07 @ 08:40:57
URL: http://metrobloggen.se/missnilsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0