Allt jag vill är att ha en riktig vän,

Jag känner många, men jag är så ensam. Jag kan inte säga att jag har en enda riktig vän. Någon jag kan prata med om allt. Någon jag kan säga vad jag vill och känner till, utan att bli dömd.

Mina "vänner" är sånna man bara pratar kläder med. Mode och skvaller, det är allt som våra samtal består av. Jag berättade tidigare om bulimin för en av dem. Hon blev så förvånad. Hon kunde inte ens kolla på mig. Klart att jag säger att jag lagt av och att allt är bra dagen efter. Det värsta var nog att hon gick på det. Hon frågade inget mer om det sen. Jag berättade att jag kämpat med det i två år. Hur skulle jag kunna bli av med det på en kväll?

Jag har aldrig haft en vän som jag riktigt kan lita på. Någon jag kan dela mina tankar med. Konstigt nog känner jag också att jag kan prata mer med främlingar mer än vad jag kan göra med vännerna.

Jag har försökt prata med min mamma. Det går absolut inte. Antingen fattar hon inte, och vrider på det jag försöker säga, eller så överdriver hon allt. Skulle jag säga att jag känner mig obekväm i min kropp, skulle hon svara att jag blivit lite rundare och att det kanske va bra om jag gick ner några kilo. Jag vill inte höra det av min mamma. Inte på det sättet iaf. Skulle jag säga att någon kille på stan va söt, skulle hon överreagera, som om jag precis talat om för henne att jag blivit gravid och att jag inte vet vem pappan är, för att jag legat med tio personer på samma dag. Killar och kärlek är ett tabu ämne i min familj.

Jag faller lätt för killar. Det är nog bara för att jag vill ha någon att lita på och prata med, inte för att jag verkligen tycker om personen. Så är det alltid. Så klart så håller ju inte det. Men det är så jäkla synd att det ska behöva va så.

Jag längtar efter en riktig vän. Någon jag kan stötta och någon som gör det samma för mig. Som en syster.

Bara lite tankar som dyker upp när jag varit med tjejerna... Inget som har med det förra inlagget att göra.

Anita

Kommentarer
Postat av: Sari

Åhh, gumman.. vad kan jag göra :s Jag förstår precis vad du menar, en riktigt bra vän som finns där både när man är ledsen o glad är underbart. Jag har en sådan.. det glömmer man bort ibland, inget man kan ta för givet ju. Önskar att jag kunde finnas där för dig o lyssna, för jag är j-kligt bra på o förstå o lyssna hehe..

Fick ju en pocket igår med posten.. ngn slags bokklubb som man vidareförmedlar till vänner. Man ska skicka till 6 vänner o sen får man böcker av andra. Är du intresserad av det? Men om du inte har lust o va med så skickar jag en pocket till dig iaf, ngn gång nästa vecka ;)

Kramar till dig!

2009-02-19 @ 17:57:43
URL: http://metrobloggen.se/sari
Postat av: Sari

Snyfft.. tack för din fina kommentar, man blir alltid glad av dig din sötpralin :)

Jag kan skicka pocketen nästa vecka, o då bifogar jag ett brev som det står hur man gör. Det är rätt enkelt, men gör bara som du känner för sen.

Och du kramar från mig "the big sis" :)God natt sötstrumpa!

2009-02-19 @ 22:04:17
URL: http://metrobloggen.se/sari

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0