Palmsöndag,

Vi har många traditioner. Idag är det palmsöndag. På palmsöndag går vi till kyrkan. Alla är finklädda. Barn har stora ljus som de knappt kan hålla i själva. Ljusen är dekorerade med blommor, rosetter... ja allt möjligt. I slutet av gudstjänsten tänds alla ljus och man går på led runt kyrkan. Det ska väl representera Jesus färd in i Jerusalem?

Jag brukar tycka om det här dagarna. Alla samlas och man träffar på vänner och släckt man inte träffat på länge. Men idag är det inte riktigt samma känsla. Jag vill inte gå. Jag orkar inte klä upp mig och gå dit. Jag kommer inte känna mig fin och alla kommer titta på mig och tänka att jag gått upp i vikt så som min mamma och mostrar. Jag vill inte.

Det är det värsta med de här dagarna. Att människor kommer fram och ska berätta allt de tycker och tänker. "Va stor du har blivit Anita, men du har blivit tjockare också". "Va fin du är Anita, men du har gått upp i vikt ser jag".  Jag orkar inte, jag vill inte. Jag vill inte synas, jag vill inte bli sedd.

Det är synd att det ska behöva vara såhär. Att människor vänder det fina tillfället att fira något till ett tillfälle att tävla om vem som har finast kläder, finast ljus och finast... allt. Det är synd.

Men jag är glad idag iaf. För min sis fyller år så klart!!! och så fick jag en superfin teckning av Sunshine (en kille från skolan i Estland). Han hade gjort en seriefigur av mig :D Jag skulle få den dagen vi åkte, men han glömde den hemma. Så jag fick den mejlad. Supergulligt! Tack sunshine!


Liknar det mig? Jag tycker han är superduktig! :D

Nu ska jag städa och ha lite ångest över vad jag ska ha på mig till kyrkan.

Puss på ER,
Anita


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0