Go go go go!!!

Jag måste få MVg på det här, för då får jag det i slutbetyg. Om jag inte får det kommer mitt snitt att gå ner med 0,2. och jag måste få MVG på det där, för då går mitt snitt upp med 0.4. Och jag måste få bättre på det där för då kommer jag över 17. Och jag måste göra bra här för det är slutprov. och jag måste redovisa det där och skriva det där och blablablabla...

Ja så har mina dagar sett ut. Bara massa betygs och skoltankar. Usssh vad man trötnar. Men det är ju bara 44 dagar kvar. 44!!!! shiiiiiit!!! sen då? vad händer sen? nä, det vet man inte heller...

Det är riktigt påfrestande. Att känna av stressen, utan att falla tillbaka i gamla dåliga vanor. Ja ni förstår vilka. Men jag har gjort allt för att klara mig. Efter skolan går jag till bibblan och pluggar, därifrån åker jag direkt till ngn sen träning. När jag kommer hem är klockan vid 21.00, och då måste jag duscha snabbt och lägga mig. och så har det varit. runt runt runt. Allt för att undvika att hinna tänka på hur stressad jag är. Det har fungerat. Men inte idag. Idag gick det inte så  bra. Jag har fysikslutprov imorgon. Så jag va tvungen att skippa träningen för att plugga extra. Ja då kom tankarna ifatt mig. Faaaan!!!!   Aja nya tag imorgon!


Lite såhär ser det ut, fysiken:

Ljusmaximum, gitter                                                      Våglängd & frekvens

dsinӨ=nγ   d=Gitterkonstanten        c=fγ      c=3*108

Ljusminimum                                    Brytningsindex, n

dsinӨ=(n-1/2)γ                                cx=cluft/nx

Gitterkonstanten                                Hookes lag

d=1mm/x   x=antal platser                F=kx k= fjäderkonstant x= förlängning

Өökar à γökar                                                      Energi i fjädern

                                                                                       W= kx2/2

Våghastighet                                                                  Period

V=fγ = γ/T                                                                    T=1/f

Reflektionslagen                                                    Brytning

ai=ar                                                                               a2<a1 , γ2<γ1 , v2<v1 , f2=f1

Nodlinjer

γ/2=BP-AP          2a: 3γ/2 , 3:a 5γ/2 , 4:e 7γ/2


En liten del av det, en mycket liten del av det....


Jag är så trött på allt nu. Vill bara lägga av, men ändå inte sluta. Det är motstridiga känslor. Jag vill inte plugga på gymnasiet mer. Men jag vill gå kvar där för att det är tryggt. Universitet. Det känns så läskigt det ordet. Universitet.

Nu ska det lyssnas på GLAD MUSIK, så jag inte blir deppig. Det är några sidor som ska läsas innan läggdags.

Fysikboken here I come...

Kommentarer
Postat av: Sari

Hej min sis!

Hoppas pluggandet går bra! Fattar att du har mucho att göra.. big krmar till dig!!

Yes, Im boring, men tänkte köpA ett smycke till din student.. vad gillar du? Örhängen, armband, halsband el nåt annat? Tell me :)

Puss o kram sötnos!

2009-04-30 @ 20:17:19
URL: http://metrobloggen.se/sari
Postat av: Sari

Jippi jej!! My honey is back :)

Har saknat dig.. Hoppas att du mår bra, eller egentligen toppen!!

Japps, vårruset är nästa måndag, har verkligen inte laddat inför detta. Men försöker se det mer som en rolig grej ist för allt eller inget (:

Ha den bästa av kvällar sötnos!!

P & K

2009-05-04 @ 18:47:16
URL: http://metrobloggen.se/sari

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0