Det går inte att rädda,

Jag är trött på själviska människor som manipulerar, ljuger, pratar bakom ryggen på en, lämnar ut en när det gynnar dem och sen kallar sig mina vänner. Fyfaan vad jag är trött på det! Och mest av allt är jag trött på att bara ta det och låta dem trampa över mig. Tag är trött på det. Nu skiter jag i det här. Jag skiter i att jag kännt den här personen i 12 år, jag skiter i att vi bor i samma byggnad och jag skiter i att våra familjer är vänner och att vi går i samma skola. Jag ska stå upp för mig själv nu. Inte låta en arrogant, envis och helt hopplös person trycka ner mig längre. Jag tänker inte sitta och le när  hon framför andra och mig lägger sina taskiga komentarer om mig. Nu släpper jag det här. Nu finns hon inte för mig längre. Jag är trött på det här. 12år av skit får räcka. Det är när man får ricktiga vänner som man märker attt det sättet man blivit behandlad på inte är rätt och nu ser jag det. Klart och tydligt, ser jag det.

Att lägga taskiga pikar om sina vänner avslöjar ett eget däliga självförtroende och ens avundsjuka. Jag tyckte synd om henne. Jag stöttade henne när hon beehövde det. Jag teg när hon smutskastade mig och när hon hånade mig och mina vänner. Men när en person börjar sabotera för mig, då får de fan räcka!! Den här personen kommer få ett hårt liv. Ett liv utan vänner eller familj. Jag önskar ingen olycka och jag brukar alltid säga att människor inte handlar elakt frivilligt, att det finns något i grunden till det. Men fyfaan vad jag är trött nu. Jag är inte arg, jag är inte irriterad eller ledsen. Det förstod jag för 5år sedan, att det inte hjälpte. Nu är jag bara trött. Jag skiter i det här. Vissa människor ska man bara inte lägga sin energi på.

Jag går vidare nu.

Kommentarer
Postat av: Sari

Det där gör du alldeles rätt i gumman, ingen mening o umgås med kompisar man inte kan lita på, för då är det inga vänner!! Tyvärr så e vissa så osäkra o vänder kappan efter vinden o sånna går never ever att lita på :(

Här har solen skinit hela dan o gör fortfarande, haft en toppendag på jobbet o bara varit gladis idag :)

Ha en jättefin onsdagskväll sötis!!! Hoppas vi kommer ses nån gång sis!!

STORkramar!!

2009-04-01 @ 17:40:03
URL: http://metrobloggen.se/sari

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0