Bäst att lyssna på mamma,

Igår var jag så trött på de jag skrev om innan, så jag va tvungen o ventilera lite snabbt. Mamma blev mitt offer. Hon förstod. Hon höll med mig.

Men nu är det så att en av tjejerna fyller år snart, om några dar. En av tjejerna som jaa... är mycket lik den andra. Mamma tycker inte att jag ska med ut. Hon låter mig inte gå med ut. Jag vill inte med. Vi får se.

Men, det va inte det jag ville ha sagt. Det jag ville skriva om va något roligare. FÖDELSEDAGAR!!! wii. Jag tycker inte det är själva dagen som är kul, utan att man påminns om de år man levt. De tidigare dagarna då man va liten. Då det man ville ha på födelsedagen va dockor och massa godis. Då man va ung och sprang runt och lekte prinsessa. Älskar de dagarna. Så på födelsedagar tycker jag man ska minnas och fira de gångna åren. Jag saknar de åren. Då man va liten och satt i sandlådan. Ingenting kunde påverka en. Allt va sååå bra! Men då spramg man runt i mammas skor och önskade och bad om att bli vuxen. Alla talade om för en att man borde njuta av barndomen, för man kommer att längta tillbaka. Men nej, man vill bli vuxen. Och nu 13 år senare sitter man och önskar man vore 5 år igen. Men varje ålder har väl sin skönhet. och istället för att sitta här och önska att jag vore 5 år så borde jag njuta av att vara 18, för annars kommer jag sitta där när jag är 40 och längta tillbaka till just denna dag.

Konstiga tankar.


Kommentarer
Postat av: Sari

Godmorgon sötnos!!

Intressant inlägg! Trots att jag inte är fem år längre så blir jag alltid lite nervös dan innan jag fyller, fast jag vet inte varför. Du vet 30 och uppåt is the shit ;)Nädå, men för mig så har det aldrig varit bättre än nu!

Har du mycket inlämningar, prov etc nu de sista veckorna?

Ha den bästa dagen qutie!

Kramar :)

2009-04-02 @ 08:10:30
URL: http://metrobloggen.se/sari
Postat av: Sari

Vilken soolig o underbar dag idag sis :)Och snart är det helg, åh så gott wohoo.. :)

Har en utmaning till dig på min blogg. Hoppas dagen varit suverän sweetie!

Kramisar

2009-04-02 @ 16:37:26
URL: http://metrobloggen.se/sari

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0