Info. -Tjejzonen

Gomorgon =) Eller de flesta av er sover väl fortfarande. Någon vaken? Här kommer lite info om tjejzonen...

När jag mådde som sämst gick jag till skolkuratorn. Hon hänvisade mig till tjejzonen. Jag hade ingen aning om vad det var först och jag önskar att jag visste att det fanns tidigare...

Tjejzonen är en plats där tjejer kan söka hjälp och träffa nya människor. Man kan tillexempel:

- Få en mentor
- Träffa en storasyster
- Gå på stödsamtal
- Få plugghjälp
- Chatta med volontärer på öppen linje (msn)
- Skicka in dikter och krönikor
- Få hjälp med ätstörningar
... och lite till.

Illustration av Johanna


Läs mer på www.Tjejzonen.se

Jag tycker det är en jättebra sida. Det finns något för alla och man är alltid välkommen. Är man över 20 kan man också bli volontär. Kika in där =)
Jag hade en mentor förra året. Det var något skolexperiment. Om det gick bra skulle de börja erbjuda eleverna mentorer. Min mentor var en lite äldre man som var jätte framgångsrik och supertrevlig. Men man kunde inte prata med honom om allt. Därför är det bra o söka mentor på tjejzonen.  Där är det tjejer som har varit i samma situation som en själv. de förstår vad man gått igenom. Är det inte helt fantastiskt att de ställer upp?

Nu väntar frukost. Ha de såå bra =)

Kramar
Anita


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0