Ångest,

Det gick inte så bra idag. Har varit hemma hela dagen, inga lektioner. Det är det värsta som finns, att vara hemma själv utan något att göra. Det är då hetsätningen inte går att stoppa riktigt. Fan vilken ångest ja har! Man känner sig så liten på något sätt. Misslyckad. Man sitter och ser på tv och allt är bra. Helt plötsligt böjar det, hetsätningsattacken. Man kan inte stå emot. Allt i kroppen säger till en att resa sig upp och bege sig mot köket. Det kliar i fingrarna och det enda som rör sig i tankarna är mat och hur bra det kommer att kännas när man äter. Det är som om någon tvingar en. Jag var tvungen. Nu i efterhand kommer ångesten. Ja vill bara försvinna. Men ja kan inte ge upp. Jag vill inte ge upp. Det får bli ett till besök hos sjuksköterskan på måndag. Det värsta är att man vaknar på morgonen och tänker att idag blir det annorlunda, idag känns allt bara. Men vad ska man göra?! Imorgon är en ny dag och jag hoppas på en bättre sådan.
Hoppas ni haft en bra dag iaf..

Kramar
Anita

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag har just nu en tävling i min blogg där du kan vinna en hårförlängning, var gärna med och tävla! :)



http://amanddaj.blogg.se/2008/november/tavling-vinn-harforlangning-varde-1500-kr.html#comment

2008-11-29 @ 00:36:22
URL: http://amanddaj.blogg.se/
Postat av: sweetie

Hej!! Oj, vad jag känner igen mig.. hade bulimi i 10 år, o en j-kla massa ångest då förstås :(

Hoppas verkligen att du hittar någon hjälp o kan stå emot suget. Och ge aldrig upp! Trust me, man kan bli bra. Jag är där nu :)

Många kramar till dig!

2008-11-29 @ 08:49:35
Postat av: sweetie

Hej igen :)

Glömde säga det, att om det är nåt eller om du behöver prata/skriva så finns jag här om du vill.

<3

2008-11-29 @ 08:52:17
Postat av: Anita

Hej sweetie,

Va skönt de e att höra att du mår bra. Blir så glad för din skull och samtidigt får jag hopp! Läste dina kommentarer och började gråta på en gång. Det är så skönt att veta att man inte e ensam. Tack så mycket! Verkligen, Tack! Det kommer bli en bra dag idag =) Men hur klarade du det? hur kunde du motstå?

Tack

Kramar

2008-11-29 @ 11:16:38
URL: http://stod.blogg.se/
Postat av: sweetie

Hej Gumman! Skönt att höra att du vaknade o blev på bra humör :)

Svårt att säga hur jag blev bra. Men började hetsäta när jag var 17 år tills att jag va 27. Är 30 idag så det har tagit tid... Vill inte nån ska vara med om det som jag var med om. Till slut så orkade jag helt enkelt inte med att kontrollera det här med maten. Men en stor del i att var oxå att mina tänder förstördes, var tvungen att göra rotfyllningar på flera tänder. Att hetsäta är inte värt ett dugg, bara för stunden. Tänk på alla konsekvenser som man får ta efteråt. Man blir ju så låg, trött och inte speciellt social. Gör gärna en lista med för o nackdelar, som du kan titta på när det känns svårt. Men oxå bra att aktivera sig, inte befinna sig där man har tillgång till mat o är ensam!

Oj, det finns så mkt att säga om att.. önskar jag kunde hjälpa dig!!!

Hoppas din helg blir fin :)

Kramis

2008-11-29 @ 14:47:37
Postat av: Anita

Tack sweetie, bara att veta att jag har ditt stöd hjälper enormt! du har rätt, det är inte värt det. har inte varit mig själv på länge nu. Är som du säger alltid nere och osocial. Ska nog ta o göra en lista. Tack. Du e min förebild =) Att du va så stark, att du kunde sluta efter 10år... otroligt! Jag ska kämpa vidare, inte ge upp.

Hoppas du får en superhelg du me. Min kommer iaf vara mycket bättre nu. det vet jag =) tack

Kraaaam

Anita

2008-11-29 @ 15:42:00
URL: http://stod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0