Lugn,

Va sköt det är att bara sitta i tystnad och bara ta det lugnt. Så skulle jag skrivit nu om inte mamma tjata om att vi skulle städa, pappa tjata om läxor och utbildning och min bror retades om allt och alla. Haha. Inte en enda tyst minut här hemma.

Igår hade jag fullt upp. Från att jag öppnat ögonen tills dess att jag somna igen. Va helt slut.
Det var avslutning i skolan. Först i aulan var det sång och rektorns årliga tal. Sen var det klassrummet som gällde. Japp, vi hade sträckgalan. och vilken gala det var. Oscarsgalan slang dig i väggen! haha

Min klass är en... hur ska man säga... udda klass. Vi är inte rädda för att bli nörd stämplade, vilket vi är :P
Eftersom alla alltid gör bort sig (tex. banans redovisning) så började två i klassen (Mackan och Molle) att dela ut sträck. Ett sträck för varje dum kommentar. Det blev alvarligt och sträcken började dokumenteras vecka för vecka. De gjordes även listor, topp 10, varje vecka. Varje gång någon sa något dumt skrek alla STRÄCK och mackan eller molle drog ett sträck i sträckhäftet.

Igår på avslutningen skulle de som utmärkt sig lite extra få priser, sträckgalan hölls.
Det var programledare, nomineringar, galamusik, pausunderhållning, tjejer som kom in med vinnarens namn i guldkuvert, riktiga priser och 7 kategorier. Vinnarna höll t.o.m tacktal. hahah underbart!!

Efter avslutningen åkte jag och min vän (som vann 2 priser på galan) och handlade lite julklappar och material till våra armband. Det var sååå svårt att välja. Vi var borta från 11.00 till 18.00. Jag köpte julklappar till mina kusiner och pappa. Nu är det bara bror kvar!

När jag kom hem städade jag lite snabbt. Mina vänner kom lite senare och vi satt och gjorde våra armband =D Jättekul! Fina blev de me. Om jag lyckas lägger jag upp bilder senare. Jag gjorde 5 armband. Ett ska min kusin få.
Efter det somnade jag på en gång.

Idag kanske vi ska på bio. Någon bra film nu?

Kraam
Anita

Kommentarer
Postat av: Sari Nanna

Hej svejs!

Hur är det med dig gums och blev det bio igår?

Åh.. kan du inte lägga upp bild på armbanden, vore jättekul :)

Kram och ha en FIN dag!!!

2008-12-21 @ 07:45:07
URL: http://metrobloggen.se/missnilsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0