Ladda ladda,

Hemma =) äntligen. Lång skoldag idag.

Kommer till skolan och min mentor (lärare) kommer fram och undrar om jag inte kan gå till högstadiet (ligger 5min ifrån)
och berätta lite om vårt gymnasium och naturlinjen. Och jag skulle dit på en gång. inga förberedelser, ingenting. Paniiik!! Kunde inte säga nej heller. Går dit. Går in i salen. och vad väntar där?! jo, minst 100 högstadie elever. Mer panik, ångest. Jag vet att de är yngre o allt. men ändå. Jag förväntade mig det värsta. men det gick jätte bra =) förklarade varför jag valt linjen, varför de borde välja den och lite till. fick även med några skämt lite här o var. som tur va så skrattade de. annars hade de ju varit pinsamt. haha. men det var en klar presentation. Jag kan somna stolt idag hehe.

En sak som förvånade mig var eleverna. Var vi också så högljudda och kaxiga mot lärare när vi var yngre? De lyssnade inte på lärarna, sa emot och skrek. Är dagens barn mer oförskämda eller har jag växt ifrån det bara?! Kämdes för dem. Va starkt av lärarna att stå ut. pluss till dem.

Nu ska jag på träning snart, basket. oj va det är pirrigt!! det var längesen jag spela basket. Mer än 3 månader sen. oppererade näsan (berättar om de senare) och fick inte riskera att få en boll i ansiktet. Har bara simmat och tränat på friskis sen dess. Fy va dålig jag kommer att vara idag. hahah de e knappt så att jag kommer ihåg hur man skjuter. Dåligt, ja vet. haha jag som varit baskettränare i 2 år.

Oj va skoj de va, att träna barn. de va 97/98:or, killar. De va sååå roligt. Barn e så roliga. kände mig liten igen när jag var me dem. Vi hade jättekul på träningarna. Larvade oss o lekte. men när det var allvar så lyssnade de alltid. Massa lagträffar va de också.  De va så otroligt duktiga. Vann alla matcher. Låg alltid etta (inte för att det är viktigt, med iaf).  Saknar!

Men värkligheten kom ifatt mig och jag hade inte längre tid att träna. Den perioden tränade jag själv i två lag också, damlaget och damjuniorerna. allt tillsammans blev 7 träningar i veckan och minst 3 matcher på helgerna. stressigt, men oj så kul. Jag va tvungen att lägga av för hinna med skolan som blev allt svårare. En basketträning i veckan fick det bli. Det ska bli så otroligt roligt att plocka fram basketskorna och bollen igen =)
Har ni haft en bra dag? 
 
http://kids.nationalgeographic.com/staticfiles/NGS/Shared/StaticFiles/NGKids/Image/basketball_lg.jpg

Nu måste jag åka, önska mig lycka till =)
Kramar
Anita

Kommentarer
Postat av: sweetie

Åååh va modig du var som vågade stå o prata framför "kaxiga" högstadieelever, you go girl!!

Hoppas basketen var fun, låter som du har det rätt bra nu :) GOOD!!

Keep going forward, wihoo!!!!

2008-12-02 @ 18:48:29
Postat av: Anita

Jaa det var jätte pirrigt först, men sen gick de över =D Basketen va jätte kul, men ja va så dålig haha. jag mår ganska bra nu=) det känns jätteskönt. skulle inte ha kommit så långt utan ditt och andras stöd. tack så mkt <3!! Hoppas du har de bra me =) Hur går de me sjukskrivningen?

Ha de bäst!

Kramar

2008-12-03 @ 09:10:58
URL: http://stod.blogg.se/
Postat av: sweetie

Känner mig så glad, praktiken går jättebra o har utökat dagarna där nu :) Trivs super på stället jag är på, men vissa dagar är upp o vissa ner (thats life :( antar jag). Men en sak är säker, har aldrig mått så bra tidigare som jag mår idag!!! Är ledig idag, så nu j-kla ska jag handla färdigt mina julklappar!! Tack för ditt stöd oxå, skönt att skriva av sig ibland. Glaaad för din skull :)

Simma lugnt ;)

Kramis

2008-12-03 @ 09:27:15
Postat av: Anita

Va roligt att höra att det går bra för dig me o att du trivs =D Livet är ju så, vissa dagar vill man inte att de ska ta slut och andra önskar man inte fanns.

De är så svårt me julklappar. vet aldrig vad jag ska köpa o är alltid ute o springer som en galning de sista dagarna. Vad köper man till en lillebror på 15år? Han brukar alltid få tröjor av mig men tänkte jag skulle variera lite i år. svårt! Lycka till me shoppingen =)

Kraam

Anita

2008-12-03 @ 15:10:36
URL: http://stod.blogg.se/
Postat av: Nanna

Hejsan hoppsan! Blev inte riktigt färdig med klapparna idag, så följetongen fortsätter :)

Helt ärligt blev det nog mer till mig själv än vad som var presenter, fy på mig! Har oxå 2 bröder, alltid svårt att veta vad man ska köpa, presentkort känns alltid trist men i den åldern är det kanske lättast. När dom blir äldre har dem ju oftast råd att köpa det mesta själva... Går det bra för dig annars?

Kramar (sweetie)





2008-12-03 @ 15:37:32
URL: http://metrobloggen.se/missnilsson
Postat av: Anita

Heej Nanna,

haha ibland måste man köpa lite till sig själv me =) så brukar de vara när jag är ute o handlar me. Ja det blir nog så att han får ett presentkort. Bäst så. Men nu kommer frågan: vilken affär? haha



nja, jag är super stressad nu innan jul. bara den här veckan måste jag få 3 uppsatser klara och skriva ett prov. vet inte hur jag ska hinna. å det är när jag blir stressad som hetsätningarna börjar. så jag försöker kontrolera allt så gott jag kan. Annars har jag varit mer glad hela veckan o det känns ju bra =)



Kramar

Anita

2008-12-03 @ 18:31:30
URL: http://stod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0