Happiness,

God morgon!
Det var ett tag jag skrev. Har bara haft så otroligt mycket att göra. Så här kommer en sammanfattning...

Igår, fredag, var det lucia tåg och filmfestival. Vi såg på Juno och Ett öga rött. Lite sega filmer båda två, men budskapet är bra. Igår var det en drag med mycket glädje. Det fanns i luften liksom.

På vägen hem hade jag lite ångest. Skulle skriva en uppsats och skicka in den före 24.00. Jag hade inte börjat än. Skrev om Knutby församlingen och mordet. Vanligtvis när jag skriver uppsatser brukar jag tröttna på ämnet och bara önska att det tog slut. men inte den här gången. Jag ville bara fortsätta. När uppsatsen var klar fortsatte jag läsa i böckerna. Det var så intressant! Hur kan man bli manipulerad att  tro att man måste mörda, att det är guds vilja? Jag är själv lite kristen och lite troende, så jag förstår inte hur det kan gå så långt.
Det jag vill göra nu är att åka till Knutby och se med egna ögon hur församlingen fungerar, på riktigt, och hur det ser ut idag. Men det lär ju inte hända nu..

När jag kom hem från skolan såg jag att jag äntligen hade fått ett brev från barnfonden =D Mitt fadderbarn!
Han är sååå underbar, min lilla gubbe! Tiemoko heter han och är 6 år. Tillsammans med sin polygamiska familj (två fruar och en pappa) lever han i en lerhydda i Mali. Tiemoko har 4 syskon. Min Gulleplutt. Nu måste jag bara skicka tillbaka ett svarskuvert där jag accepterar Tiemoko som fadderbarn. Klart att jag gör det! Sen så kan jag börja skriva brev till honom och familjen. Tänkte skicka med bilder på mig o min familj med, kanske lite klistermärken och målarböcker med kritor. ååååå va kul =) Grejen är att man inte får skicka större än ett A5 vadderat brev. så man får begränsa sig. å så tar det 4 månader att få svar. Lycka!!

Idag ska jag mest ta det lugnt. Måste plugga me och städa, men det får bli lite senare.

Lite skön musik först:
Hello - Evanescence
Lyssna HÄR.

Kram
Anita

Kommentarer
Postat av: Nanna

Hello!

Lät som en intressant uppsats och ämne, men oxå skrämmande förstås.

Vad är det för bok du läst?

Kram

2008-12-13 @ 15:18:31
URL: http://metrobloggen.se/missnilsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0