Fadder,

Jag har länge velat bli aktiv i någon organisation, en organisation som hjälper barn i nöd. Barn i fattiga länder. Visst, min familj skänker pengar lite då och då. men jag vill göra det själv. Jag vill hjälpa. Det svåra är att välja organisation, jag vill hjälpa alla! Men det går ju inte. Jag vet iaf att jag vill bli fadder. Skulle precis anmäla mig som fadder på barnfonden, men så läste jag på Unicef att man kan bli världs förälder. Vilket av dem är bäst? Vilket hjälper mest? På barnfonden hjälper man ett barn. 200kr i månaden ger barnet mat, utbildning, kläder, hem osv. Man får bild på barnet och man får veta vart det befinner sig. De blir som att ha en extra familjemedlem =) Blir man världs förälder skänker man pengar som delas på många barn runt om i världen.
Någon som är fadder eller världs förälder?


Det är sent nu, ska sova på saken. På morgonen ska det vara bestämt och jag ska fixa det då! =)
Annars har det här varit den bästa dagen på länge. Har varit så glad. Har inte gjort något extra kul, men det har bara varit en underbar dag. Dagar som denna är bra. Dem tycker vi om.
Hoppas ni haft en bra dag me. Har ni?

Gonatt sötisar!
Kramar
Anita - med beslutsångest 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0