En timma flak, sen biiil.

Det är ju studenten som gäller för mig snart. Längtar längtar längtar! men ändå inte haha Det är ju lite småläskigt det där med att söka till högskola och så. Iaf.. Jag förklarade för mina päron hur det skulle gå till. Så här såg konversationen ut. (Viktigt: läs det pappa säger med brytning!!haha)

Pappa: Anita, anita!! Gissa vad jag hitta till din stodent?!
Jag: Vadå?
Pappa: Sven-Ålååf på min jobb. Han kom idag med rosa biiiil. Jag sa: Sven-Ålååf, jag låna din rosa bil till min dotter stodeeeeent.
Jag: Men pappa vi ska åka flak hela klassen, så det behövs inte.
Pappa: Men Anita, det är ROSA biiiil!! ROSA biiiil.
Jag: Nej pappa, det behövs inte. Det är tradition att man åker flak.
Pappa: Okej Anita, en timma flak, sen biiiil.

Haha jag och Molle garvade i dar åt pappa. Han är så rolig när har försöker kompromissa. Ni vet mina päron är mästare på att pruta, så de använder sina kunskaper väl. Ännu bättre blir det med brytningen me.
Mitt och Molles motto: En timma flak, sen biiil!

Ps. Det blir igen rosa biiil. Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0